Zodra je de schriftelijke verwijzing hebt, vindt er een telefonisch screeningsgesprek plaats waarbij gekeken wordt of jouw kind bij ons op de goede plek is. Deze afspraak wordt ingepland zodra de verwijsbrief beschikbaar is.

We bellen om hiervoor een telefonische screeningsafspraak in te plannen of we maken deze afspraak meteen aan de balie. Dit telefoongesprek duurt ongeveer een kwartier tot een half uur. Wanneer je bij ons geholpen kan worden, is het eerst nodig om een toestemmingsformulier in te leveren. Dan wordt het kind op de wachtlijst geplaatst.

Jullie ontvangen daarna een uitnodiging voor een intakegesprek. Hiervoor geldt enige wachttijd, maar daarna zal het traject van intake, diagnose en behandeling zo snel mogelijk achter elkaar plaatsvinden. Tijdens het intakegesprek wordt gekeken welk vervolgtraject het meest passend is. Een behandeling duurt zo kort mogelijk, maar zo lang als nodig is, afhankelijk van de persoonlijke situatie.

We proberen de wachttijden zo kort mogelijk te houden. Zie hier de actuele wachttijden: Wachttijden – De KinderGGZ .